Far Cry Primal bekommt seine eigene Sprache dank Sprachforschern

Mit Far Cry Primal, versucht Ubisoft dieses Jahr mal wieder etwas anderes. Das bisher doch eher modernere Setting wird für ein Höhlenmensch-Adventure aufgegeben. Natürlich wird nicht alles 1:1 historisch korrekt gehalten, damit der übliche Fun-Faktor erhalten bleibt, aber die Sprache im Spiel wurde zusammen mit Sprachwissenschaftlern ins Spiel integriert und soll wirklich darstellen, wie man damals untereinander kommuniziert hat.

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„As we started to dig into the Stone Age, we found all these very interesting things. And, one of the difficult aspects is reconciling the reality of the history and our impression of how primitive man was at the time,“ erklärt creative director Jean-Christophe Guyot.

Es war bereits zum Beginn der Entwicklung eines der ersten Hindernisse: „They were [speaking] in English… and it felt very not immersive,“ so Guyot. That led to conversations with with anthropologists and film people who’d dealt with similar issues and, ultimately, linguists who specialised in „proto-European language.“

„They started to give us auditions with this kind of language,“ erklärt Jean-Christophe, „and even that felt a little bit too modern, because it’s 7,000 years before our current era.“ Das Spiel brauchte eine noch frühere Variante von der Sprache, die sie bisher entwickelt hatten. „We worked with them, and they projected how it would be simplified if we would go back even further,“ so Jean-Christophe. „So that’s how we really created the language of the Wenja (the game’s main tribe) and we created three variants of it, one for each tribe. The linguists, they’re amazing. And they’re super excited, because this is a language that has not been spoken for thousands of years. For them, it’s their science, it’s something that they’re super attached to, so they were super enthusiastic.“

Die Inhalte der diversen Versionen von Far Cry Primal findet ihr hier. Far Cry Primal erscheint am 23.Februar für Playstation 4, Xbox One und PC

Written by: Gabriel Bogdan

Redaktionsleiter/Vernichter von Cornflakes und Vollzeit Gamer

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